kurban

Gecen haftadan beri dusunuyor, internette arastirmalar yapiyorum; Emir’in ogretmeninin Kurban bayraminin yaklastigini bildigini ve eger istersem sinifa gelip bayramla ilgili konusabilecegimi, cocuklara anlatabilecegimi soylemesinden beri… Cok hassas konular bunlar, ozellikle kurban bayrami. Bir yandan cocuklugumun bayramlarini, kendi coskumu hatirlayip Emir ve Eren’e bunlari nasil anlatip yasatabilecegimi dusunurken, bir yandan da henuz kendilerini dinlerle ilgili birsey anlatmak icin cok kucuk buluyorum. Ben boyle dusunedurayim, benim bilincli olarak biraktigim bu boslugu yaklasan Christmas ve Hanukkah bayrami imgeleri oyle bir suratle dolduruyor ki, elim kolum bagli seyrediyorum. Bugunlerde televizyon programlari, cizgi filmler hep bu bayramlar uzerine, sokaklar, magazalar suslenmis, tatli bir telas icerisinde herkes. Etkilenmemek elde degil, omrumde ilk defa agac susledim bu sene ben de. Cocuklugumdan kalan bir uktedir icimde agac meselesi. Emir de bu sene bilincine vararak agac suslemek istedigini soyleyince cocuklar gibi sevindim, heyecanlandim. Her ne kadar Christmas’la ozdeslesmisse de, dini bir yonu olduguna inanmiyorum cam agaci suslemenin. Benim icin kis mevsimini, dogayi takdir etmenin, kutlamanin bir gostergesi. Guzel seyleri yasamima sokmaya son derece gonulluyum acikcasi.
Ama bu bayram sabahi, her zamankinden daha fazla takildi kafama. Gunluk rutinimiz dahilinde kalkip, kahvaltimizi edip okul ve is icin hazirlanirken icim burkuldu bu sefer. Daha erken kalkmali, en guzel giysilerimizi giyip daha ozel bir kahvalti etmeliydik belki de. Sonra bayramlasip, birbirimize daha siki sarilip opmeli, islerimize ve okullarimiza oyle gitmeliydik. Veya okula da gondermemeliydim onlari, arkadaslarimizi da cagirip felekten bir gun yasamaliydik hepimiz. Hediyeler almaliydim cocuklarima ve arkadaslarina ufak tefek de olsa, biraz olsun cocuklugumuzun o coskusunu yasatabilmek icin onlara da. Kurban kesme kismini anlatmayi biraz daha ertelemeli bence. Oncelikle o ruh halini yakalayabilelim hep beraber.
Emir’in sinif arkadaslarina ne anlatmam gerektigini biliyorum az cok, ana fikir sevdiklerimizin ve elimizdekilerin degerini takdir etmek, bizden daha sanssiz durumda olanlara yardim elini uzatmak olmali, gerisi detay.
Artik buyuk olma sirasi bizde, cocuk degiliz artik. Sorumluluk kismi bizim bundan boyle, ne kadar zor ve agir olsa da… Ve inanin yurtdisinda, anavatanindan uzakta yasamak ve cocuk yetistirmek, bin misli zorlastiriyor bu yuku.

Herkese iyi bayramlar!

christmas-tree